• Wpisów: 56
  • Średnio co: 10 dni
  • Ostatni wpis: 1 rok temu, 00:10
  • Licznik odwiedzin: 3 982 / 589 dni
 
writeusstory
 
write.us.story.: Przez kilka ostatnich dni w mojej kuchni zauważyć można było pyszne, soczyste brzoskwinie - pełne witamin owoce. Może tym razem przyjrzymy się właśnie im?

brzoskwinie_odmiany_brzoskwin5.jpg


-Nie ma owoców, które zawartością witamin i składników mineralnych dorównują brzoskwiniom, nektarynkom i morelom. Dlatego powinniśmy je jeść nie tylko od święta, ale przez cały rok. W sezonie świeże, zimą suszone. - przyznam się, nie wiedziałam. A ta informacja naprawdę zachęca do spożywania tych owoców.

-Brzoskwinie mają wiele odmian - te z omszałą skórką dzielą się na na właściwki i twardki, gładkie zaś to nektarynki i bryniony. Brzoskwinie mogą też różnić się barwą i zwartością miąższu. Miękkie i nieco włókniste są właściwki i nektarynki, a twardawe i lekko chrupiące - twardki i bryniony. Wszystkie mają podobne wartości odżywcze.

-Brzoskwinie są cennym źródłem beta-karotenu i błonnika.

-Zawierają też sporo witamin z grupy B, witaminę PP i nieco C. (Tej ostatniej najwięcej jest w nektarynkach, choć ze względu na garbniki w miąższu, jest dość nietrwała. Warto zatem jeść bardzo świeże owoce ze skórką.)
*Przy okazji rozwiewamy mit o szkodliwości „zamszowej" skórki brzoskwiń. Okazuje się, że jest łatwo strawna, podobnie jak cały owoc, a przeczyszczająco może działać tylko jego niedojrzały miąższ.*

-Jednak najcenniejszym bogactwem brzoskwiń są pierwiastki mineralne: wapń (40 mg), żelazo (5 mg), magnez (10 mg).
(Dlatego owoce te powinni jeść chorzy na anemię, kobiety w ciąży, a także wegetarianie.)

-Brzoskwinie działają moczopędnie i wspomagają trawienie. Jadane regularnie oczyszczają organizm z toksyn i szkodliwych produktów przemiany materii. To ważne dla chorych na reumatyzm i nerki. Nie zawierają tłuszczu i sodu, więc warto je polecić osobom z nadciśnieniem i wysokim poziomem cholesterolu.



Jeśli jesteście zainteresowani właściwościami (także wspaniałymi) moreli, zajrzyjcie tutaj:
www.poradnikzdrowie.pl/(…)Brzoskwinie-morele-nektar…


Może warto podczas najbliższych zakupów zamiast słodyczy czy fast-foodów dorzucić do koszyka brzoskwinie lub morele? :)

Nie możesz dodać komentarza.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować ten wpis.

  Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego