• Wpisów: 56
  • Średnio co: 10 dni
  • Ostatni wpis: 1 rok temu, 00:10
  • Licznik odwiedzin: 3 982 / 589 dni
 
writeusstory
 
write.us.story.: Sezon truskawkowy w pełni! Zaczęły się wakacje, więc warto wzbogacić swoją dietę w dużo pysznych, zdrowych owoców i warzyw. Nie dość, że poprawiają samopoczucie, działają zbawiennie na zdrowie, to jeszcze wyśmienicie smakują. Czego chcieć więcej.
Dzisiejszym niedzielnym, późnym popołudniem zdecydowałam się na pyszny koktajl - banan, awokado, truskawki i mleko. Gotowy, przelany do wysokiej szklanki posypałam ziarenkami maku i nasionami chia (o których pisałam niżej). Wszystko bardzo ładnie się komponowało, zarówno wizualnie, jak i smakowo.

DSC09957.JPG


Co właściwie zawierają w sobie truskawki?

-Może nieprzypadkowo truskawki kształtem przypominają serce, bo mają na nie dobroczynny wpływ. Badania naukowe potwierdzają wcześniejsze wierzenia medycyny ludowej. Jedząc truskawki, obniżamy poziom złego cholesterolu i utrudniamy wchłanianie tłuszczu.

-Jednocześnie zapobiegamy podnoszeniu się poziomu cukru we krwi. Byle tylko nie jeść truskawek z bitą śmietaną!
(Cukier w truskawkach to mająca niski indeks glikemiczny i metabolizowana bez udziału insuliny fruktoza, dlatego w umiarkowanych ilościach mogą się nimi delektować także cukrzycy *indeks glikemiczny truskawek wynosi 40*.)

-Truskawki pobudzają białka chroniące przed cukrzycą i chorobami serca.

-W kolejnych badaniach udowodniono, że jedzenie tych owoców poprawia zdolności antyoksydacyjne krwi.

-*Trwają badania nad antywirusowymi właściwościami truskawek – już wiadomo, że są one pomocne w zwalczaniu wirusa Herpes powodującego półpaśca i opryszczkę.*

-Zawarte w truskawkach pektyny pobudzają pracę jelit, a kwasy organiczne regulują trawienie i przyśpieszają przemianę materii.
Stugramowa porcja truskawek zawiera ledwie 28 kcal, można je zatem jadać niemal bezkarnie.

-Są żółciopędne, więc przy okazji stymulują pracę wątroby i woreczka żółciowego.

-Dodatkowo truskawki są moczopędne (do tego w 90 proc. składają się z wody), więc wspomagając pracę nerek, pomagają uzyskać jednocześnie spadek wagi.



Porcja 100 g truskawek zawiera 60 mg witaminy C, co pokrywa dzienne zapotrzebowanie. Jest w nich też sporo witamin z grupy B, a także niewielkie ilości witaminy A i E, oraz mikroelementy: chroniące przed anemią żelazo, wzmacniające kości wapń i fosfor.

Smacznego! :)

gallery-1432664914-strawberry-facts1.jpg


Zapamiętaj:
*Truskawki nie znoszą moczenia, należy je myć pod bieżącą wodą, a szypułki oderwać na samym końcu. Nie lubią też przechowywania, najlepiej zjeść je od razu lub przetworzyć, ponieważ szybko się psują.*

Nie możesz dodać komentarza.
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować ten wpis.

  Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego